20 Mayıs 2013 Pazartesi

Evde Yemek




Fast food’tan House Food’a..



   Obezite günümüzün en büyük problemlerinden biri. Ya kendimiz için ya da çocuklarımız için büyük sıkıntı teşkil eden obeziteye karşı ne yapmalıyız? Bunun cevabı olarak ben artık tembelliği bir kenara bırakmayı tavsiye ediyorum; çünkü metabolik olan bu hastalığın en büyük tetikleyicisi vücudun hantallaşması. Ne yazık ki önümüzde yetişen nesil teknoloji nesli. Sürekli televizyon ve bilgisayar karşısında büyüyen, sosyal hayatı arkadaşlarıyla sadece hamburger yemek olan bir gençlik var önümüzde.  Ki çoğu çocuk dışarı çıkıp oyun oynamanın bile ne olduğunu bilmeyecek duruma adım adım gidiyorlar. Kısaca bir çok açıdan bu probleme dur diyebiliriz. Bu da işe anne karnında başlıyor.-eğer çocuk için sıkıntımız varsa- sağlıklı beslenmek gibi sürekli duyduğumuz ve artık ürküten bu söz yerine, ben hayatımızdan bazı şeyleri çıkartıp bazılarını eklemeyi tavsiye ediyorum. Bu çıkarımlardan en büyüğü de fast food olmalı. Ki bu gerçekten sağlıklı beslenme için çok büyük bir adım olacaktır. Fast food yerine neden evde yemek yapmıyoruz? Yoksa klişe cevap zamanımız mı yok? Hayır! fast food’u alırken beklediğimiz self servis sırası ve yerken ki vakti düşünürsek evde pişireceğimiz pratik yemeklerle neredeyse hiçbir farkı yok. Özellikle Avrupa ve Amerika’nın en büyük sorunu da bu. Hazır yemekler, fast foodlar onları gerçekten tembelleştiriyor ve obez bir nesil yetişiyor. Yemek yapmak yerine bir Alo! İle sipariş vermek çok daha kolaylarına gidiyor; ama bu durum sağlıklarının da gücüne gidiyor. Peki gerçekten amaç zamandan kazanmazsak ne yapabiliriz? Öncelikle evde yemek yapmayı, tava kullanmayı öğrenelim. Daha sonra stoklar yapalım. Mesela zamanı gelen sebzeleri alıp haşlayıp difrize koysanız aradan üç ay da geçse çıkarıp pişirseniz sizce ne kadar vakit kaybı olur? Tabii lezzette de bir gram değişim olmayacak. Bu dediğim şey maksimum 10 dakika sürecektir. Bu sadece bir örnekti. Benim amacım evde yemek yapmanın hiç de vakit kaybı olmayacağı ve sürekli mevzu bahsi geçen şu “sağlıklı beslenmenin” zor olmayacağını göstermek. Obeziteye en azından bu şekilde çok rahat dur diyebiliriz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder